ŠTO SADRŽI VERBATORIA DIJAGRAM?

Naša metoda bazirana je na znanstvenoj metodologiji i teoriji višestrukih inteligencija (by Howard Gardner)

Verbalno (lingvističko-verbalna inteligencija)
Verbalno-lingvistički aspekt inteligencije daje osobi sposobnost izražavanja, uključujući mehanizme odgovorne za komponente govora: zvuk, gramatika, značenje, pragmatizam. Manifestacije ovog aspekta inteligencije uključuju ovladavanje vrstama govora verbalne i neverbalne prirode: svijest o semantičkom opterećenju riječi, njihovom zvuku, izgovoru, pravopisu i primjeni u životu. Može otkriti sposobnost za strane jezike i govorništvo. S
visokim rezultatom može nositi potencijal odličnog usmenog i pisanog izražavanja, takozvanu “urođenu pismenost” i književni stil.

  • Sposobnost razumijevanja i korištenja riječi u govoru i pismu.
  • Ljudi koji imaju jaku lingvističko-verbalnu inteligenciju sposobni su odlično koristiti riječi, kako u pisanju tako i u govoru.
  • Ove osobe su obično vrlo dobre u pisanju priča, pamćenju informacija i čitanju.

Matematika (logičko-matematička inteligencija)

Logičko-matematički aspekt inteligencije daje osobi sposobnost baratanja brojevima, simbolima, predviđanju i rješavanju logičkih problema u različitim simboličkim sustavima. Karakteristična je važnost pronalaženja obrazaca između značenja, činjenica, predmeta, događaja, objašnjenje uzročno-posljedičnih veza putem pravila, sposobnost povezivanja pojedinačnog i cjeline. S visokim prioritetom (velikim talentom), nosi veliki potencijal za pojedinca, bez obzira na odabrano područje profesionalnog samoostvarenja kroz sklonost istraživanju, analizi i eksperimentiranju.

  • Sposobnost logičke analize i prosudbe apstraktnih odnosa.
  • Ljudi koji su jaki u logičko-matematičkoj inteligenciji dobri su u zaključivanju, prepoznavanju obrazaca i logičkoj analizi problema.
  • Ove osobe imaju tendenciju razmišljati konceptualno o brojevima, odnosima i obrascima.

Glazba (glazbena inteligencija)

Aspekt glazbene inteligencije formira se u ljudskoj osjetljivosti na zvuk i foneme. Stupnjevi razvoja očituju se ne samo na nastavi glazbe, već u stalnoj analizi zvučnog prostora, prepoznavanju i hvatanju ritmova, melodija, taktova, boja i glazbenog tonaliteta. Može se očitovati kao sposobnost skladanja glazbe i improvizacije, sviranja glazbenih instrumenata, učenja stranih jezika na temelju zvuka, melodije i tona.

  • Sposobnost stvaranja, prenošenja i razumijevanja značenja zvukova.
  • Ljudi koji imaju jaku glazbenu inteligenciju dobri su u razmišljanju u obrascima, ritmovima i zvukovima.
  • Izražena im je glazbena kreativnost i sposobnost glazbenog izražavanja.

Kreativnost (vizualno-prostorna inteligencija)

Aspekt vizualno-prostorne (prostorno-vremenske) inteligencije određuje sposobnost osobe da iskorištava slike objekta u dinamici četverodimenzionalnog prostora, bez obzira na njegovu početnu poziciju. Sposobnost točne percepcije vidljivog svijeta, pretvaranje upamćenih slika u nove i sposobnost ponovnog stvaranja novog vizualnog iskustva čak i u nedostatku odgovarajućeg fizičkog objekta. Tipična pridružena percepcija vremena i prostora, sposobnost viđenja i stvaranja oblika, obrisa i slika. Ključno svojstvo je mašta, fantazija, razumijevanje predmeta i njegovog značaja. Bez obzira na prioritet (visinu talenta), nadopunjuje i poboljšava druge primijenjene sposobnosti (talente).

  • Sposobnost primanja vidnih i prostornih informacija, mogućnost njihove preobrazbe i oblikovanja.
  • Mogućnost vidnog zamišljanja čak i kad nema vanjskih vidnih podražaja.
  • Ljudi koji imaju jaku vizualno-prostornu inteligenciju dobri su u vizualizaciji stvari. Ove osobe su često dobre s uputama, kao i kartama, dijagramima, videozapisima i slikama.

Sport i kinestetika (tjelesno-kinestetička inteligencija)

Tjelesno-kinestetički (motorički) aspekt inteligencije je učenje kroz pokret. Za ovaj aspekt, manifestacija sposobnosti su sposobnost kontrole i upravljanja vlastitim tijelom, kao i korištenje ove sposobnosti za postizanje izražajnih (mimika, geste) ili dinamičkih ciljeva (sport, sviranje instrumenta). Razvoj se može usmjeriti kako na krupnu motoriku (koordinacija pokreta, ravnoteža, spretnost, snaga, gipkost itd.) tako i na sitnu (spretni osjetljivi prsti i ruke). Percepcija svijeta s takvom inteligencijom posljedica je njegove motoričke aktivnosti, tj. informacije o položaju i stanju tijela određuju kako će se odvijati daljnja percepcija okolne stvarnosti.

  • Sposobnost upotrebe svih ili određenih dijelova tijela u izražavanju misli i osjećaja, oblikovanju predmeta ili umjetnina ili u rješavanju problema.
  • Za one koji imaju visoku tjelesno-kinestetičku inteligenciju kaže se da su dobri u upotrebi svih ili određenih dijelova tijela u izražavanju misli i osjećaja, oblikovanju predmeta, umjetnina ili u rješavanju problema.
  • Ljudi koji su jaki u ovom području obično imaju izvrsnu koordinaciju ruku i očiju, ravnotežu, snagu i spretnost.
Ravnoteža koeficijenta emocionalne inteligencije između
interpersonalne i intrapersonalne inteligencije definira odgovarajuću
timsku ulogu za djecu, tinejdžere i odrasle.

Interpersonalna inteligencija

Interpersonalna inteligencija odnosi se na sposobnost razumijevanja i interakcije s drugim ljudima. Ova vrsta inteligencije manifestira se kroz empatiju, sposobnost prepoznavanja tuđih emocija, motivacija i namjera te vještine u komunikaciji i suradnji. Osobe s visokom interpersonalnom inteligencijom su društveno svjesne i sposobne graditi kvalitetne odnose s drugima. Razvoj ove inteligencije uključuje poboljšanje socijalnih vještina, kao što su aktivno slušanje, tumačenje neverbalnih znakova i učinkovito rješavanje sukoba. Percepcija svijeta s takvom inteligencijom temelji se na razumijevanju dinamike međuljudskih odnosa i uvažavanju različitih perspektiva.

  • Sposobnost prepoznavanja i reagiranja na emocije, želje i ponašanje drugih ljudi te učinkovito djelovanje u društvenim kontekstima.
  • Oni koji imaju visoku interpersonalnu inteligenciju su vješti u komunikaciji, suradnji i vođenju timova.

Intrapersonalna inteligencija

Intrapersonalna inteligencija odnosi se na sposobnost introspekcije i razumijevanja vlastitih emocija, motiva i misli. Manifestira se kroz samosvijest, sposobnost analize vlastitih emocionalnih stanja i prepoznavanja vlastitih snaga i slabosti. Osobe s visokom intrapersonalnom inteligencijom su introspektivne, imaju duboko razumijevanje sebe te su sposobne samostalno donositi odluke i upravljati svojim ponašanjem. Razvoj ove inteligencije uključuje poboljšanje sposobnosti refleksije, samoregulacije i emocionalne samosvijesti. Percepcija svijeta kod ljudi s ovom inteligencijom temelji se na njihovoj unutarnjoj stvarnosti i njihovom razumijevanju samih sebe.

  • Sposobnost razumijevanja vlastitih emocija, misli i unutarnjih procesa te njihovo korištenje za samousmjeravanje i donošenje odluka.
  • Oni s visokom intrapersonalnom inteligencijom često su introspektivni, svjesni svojih unutarnjih stanja i motivacija te sposobni upravljati vlastitim emocijama i ponašanjem.